Doe mee!

Kies de prijs die bij uw project past

Kan uw initiatief, project of goede doel ook een financiële bijdrage gebruiken? Meld uw project aan en maak kans op een donatie van Stichting voor Elkaar. U kunt uw project aanmelden voor de Goed voor Elkaar-prijs (hele jaar) of de Dik voor Elkaar-prijs (vanaf 18 mei). Het is niet mogelijk om uw project voor beide prijzen aan te melden.

Heeft u de voorwaarden al gelezen?

icon box image

Goed voor Elkaar-prijs

Wilt u met uw project kans maken op een financiële bijdrage van maximaal € 1.000? De toekenningscommissie, bestaande uit ledenraadsleden en enkele adviseurs uit de regio, komt 3x per jaar bij elkaar om binnengekomen aanvragen voor donaties te beoordelen. Als u met uw project kans wilt maken op de Goed voor Elkaar-prijs, is het belangrijkste criterium: ‘we moeten het kunnen inpakken en weggeven’.

Uitreiking: 3x per jaar / aanvragen kan het hele jaar door.
Toekenningsmomenten begin april, september en december 2017

Voorbeelden van aanvragen die in aanmerking komen voor de Goed voor Elkaar-prijs zijn: een trampoline voor een gymvereniging, een koelkast voor de Voedselbank of een klimrek in een speeltuin.

De bijdrage per project is vastgesteld op een maximum van € 1.000,-. Enkele ledenraadsleden en adviseurs uit de regio vormen samen de toekenningscommissie. Deze commissie maakt 3x per jaar een keuze uit alle verzoeken. De belangrijkste voorwaarde voor het ontvangen van de Goed voor Elkaar-prijs is dat Stichting voor Elkaar alleen bijdraagt aan tastbare en duurzame hulpmiddelen. We zeggen ook wel: ‘we moeten het kunnen inpakken en weggeven’.

Meld uw project aan voor de Goed voor Elkaar-prijs!

icon box image

Dik voor Elkaar-prijs

Wilt u met uw project kans maken op een grote financiële bijdrage van maximaal € 15.000? Stichting voor Elkaar reikt 1x per jaar de Dik voor Elkaar-prijs uit. De donatiecommissie, bestaande uit 5 ledenraadsleden, selecteert 8 genomineerden uit alle aanvragers en het publiek beslist door online te stemmen welke 5 projecten een donatie ontvangen. De genomineerde met de meeste stemmen wint maar liefst € 15.000!

Uitreiking: 1x per jaar. Van donderdag 18 mei tot en met vrijdag 14 juli kunt u zich aanmelden voor de Dik voor Elkaar-prijs. Doe mee!

Voorbeelden van projecten die kans maken op een grote financiële bijdrage zijn: een ijsbaan in een dorp of een stad, een stadsboerderij of kinderboerderij, een buurthuis of een spelotheek.

Na de selectie van de donatiecommissie beslist het publiek door online te stemmen welke 5 projecten een geldbedrag ontvangen. De geldbedragen die worden toegekend zijn:

1e prijs € 15.000,-
2e en 3e prijs  €  7.500,-
4e en 5e prijs €  5.000,-

Meld uw project aan voor de Dik voor Elkaar-prijs!

*  Alle prijzen zijn inclusief BTW.