Stichting Bio Vakantieoord | Arnhem

Naar alle genomineerden

Gun jij dit initiatief een steuntje in de rug?
Klik op onderstaande button.

GEEF MIJN STEM

Delen: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Stichting Bio Vakantieoord | Arnhem

Wens: aangepaste bootcamp speeltoestellen

Het Bio Vakantieoord (onderdeel van de Stichting Bio Kinderrevalidatie) is een vakantiepark voor gezinnen met een complex gehandicapt kind. Op ons park bevinden zich 17 aangepaste bungalows volledig voorzien van alle benodigde hulpmiddelen zoals een tillift, hooglaag bed en douchebadwagen. Op het park bevinden zich een revalidatie zwembad, aangepaste bioscoop en manege waar kinderen met een handicap kunnen paardrijden en mennen. Op het park bevinden zich vele speeltoestellen die aangepast zijn maar ook speeltoestellen waarmee de broers en zussen kunnen spelen zoals een beachvolleybal en voetbalveld.

Het Bio Vakantieoord ligt midden in een prachtig bos (BioBos). Tijdens de stage van Sharon die in buitensport examen heeft gedaan, heeft zij bedacht dat het voor onze doelgroep ook mogelijk moet zijn om aan alle sporten zoals bootcamp mee te doen. Zij heeft een plan uitgewerkt met een circuit van aangepaste bootcamp toestellen in het bos. Zodat iedereen met een beperking ook mee kan doen met deze trend op sportgebied. Wij hebben met onze leverancier voor aangepaste speeltoestellen Yalp een plan gemaakt en de kosten in kaart gebracht.

Er is een plan uitgewerkt met 10 speeltoestellen, dat is het uiteindelijke doel. Het mooie van dit plan is dat we het in kleinere stappen en over langere tijd kunnen plaatsen. Zo kunnen ze afhankelijk van de funding verder uitbouwen.

Omdat dit een uitzonderlijk project is waarbij een doelgroep die vaak niet mee kan doen in de maatschappij vanwege de beperking, wel volledig kan mee doen en sporten binnen hun mogelijkheden. Ieder mens heeft beweging, sport en groepsactiviteiten nodig om een leuk en gezond leven te leiden. Het kan een voorbeeld zijn voor anderen om te volgen.