15 Pratende fotoalbums voor zorgcentrum Rosengaerde Dalfsen

28 maart 2019 Leonie Hutten-Brand

Carlos Torres, oud-werknemer van zorgcentrum Rosengaerde uit Dalfsen en nu actief als vrijwilliger. Carlos wilde graag iets doen voor de cliënten van Rosengaerde.

Het idee ontstond om een pratend fotoalbum aan te vragen. Bij dit speciale fotoalbum kun je muziek of gesproken tekst toevoegen aan foto’s. Bijvoorbeeld iemands favoriete muziek of tekst die ingesproken wordt door een familielid. Dit kan mensen met dementie helpen zich dingen te herinneren. Met het winnen van de Goed voor Elkaar-prijs kon Rosengaerde maar liefst 15 pratende fotoalbums aanschaffen. De albums zijn in aanwezigheid van initiatiefnemer Carlos Torres en verpleegkundige Ellen Slagter aangeboden.

Aly Elsman, teammanager van het verpleeghuis van Rosengaerde, bedankt de betrokkenen: “Wat een mooi initiatief van Carlos. Zo fijn dat hij aan onze cliënten gedacht heeft. Met de fotoalbums kunnen we weer iets extra’s bieden en bijdragen aan het welzijn van onze cliënten. Ook veel dank aan de Stichting Voor Elkaar. Zo zorgen we samen voor mogelijkheden!”