De inschrijving is geopend!

25 maart 2016 Jiska Rook
donatie-project-steun-financiele steun-stichting voor elkaar-unive verzekeringen-unive verzekeringen-Univé Stad en Land

Projecten, initiatieven of goede doelen met een breed sociaal maatschappelijk draagvlak kunnen zich vanaf nu aanmelden en kans maken op een donatie van Stichting voor Elkaar. Er zijn twee prijscategorieën: projecten kunnen zich inschrijven voor de Goed voor Elkaar-prijs (maximale donatie van € 1.000) of de Dik voor Elkaar-prijs (maximale donatie van € 15.000).

Van een trampoline voor een gymvereniging tot een klimrek in een speeltuin: dit soort kleinschalige maatschappelijke initiatieven maken kans op de Goed voor Elkaar-prijs van Stichting voor Elkaar, die drie keer per jaar wordt uitgereikt. Voor deze categorie is een maximum donatie van € 1.000 mogelijk. We moeten het kunnen inpakken en weggeven.

Projecten die een grote financiële bijdrage behoeven, denk aan een spelotheek in een dorp of een kinderboerderij in een stad, kunnen zich aanmelden voor de Dik voor Elkaar-prijs. Deze prijs wordt één keer per jaar uitgereikt. Een donatiecommissie selecteert de genomineerden en het publiek beslist door middel van een online stemming welke projecten een donatie ontvangen.

Lokale goede doelen voor een breed publiek

Stichting voor Elkaar zet zich al jaren in voor goede doelen in de buurt en streeft ernaar midden in de maatschappij te staan. De stichting steunt daarom lokale goede doelen die een breed publiek aanspreken. Stichting voor Elkaar is onderdeel van Coöperatie Univé Stad en Land, onderdeel van Univé Verzekeringen.

Om alle projecten een eerlijke kans te bieden, stelt Stichting voor Elkaar enkele voorwaarden aan het toekennen van de prijzen. Zo moet het project een breed maatschappelijk en sociaal draagvlak hebben en zich in het werkgebied van de Coöperatie Univé Stad en Land bevinden. Voor de Goed voor Elkaar-prijs behoeft de donatie voor tastbare en duurzame hulpmiddelen een maximale aanschafprijs van € 1.000. Voor de Dik voor Elkaar-prijs is dit tussen de € 5.000 en € 15.000.

Kan uw initiatief, project of goed doel ook een financiële bijdrage gebruiken? Doe mee en meld uw project aan!