Dorpsverfraaiing Hollandscheveld met bloembakken en bloemetjes

25 maart 2016 Jiska Rook
2014-Dorpsverfraaiing Hollandscheveld, 14 mei 2014-bijdrage stichting voor elkaar-unive verzekeringen2014-Unifonds uitreiking aan Kleinkoor Excelsior Ommen, 26 november 2014-bijdrage stichting voor elkaar-unive verzekeringen2015-Unifonds bijdrage voor EHBO vereniging Hoogeveen, 15 april 2015-bijdrage stichting voor elkaar-unive verzekeringen2015-Unifonds uitreiking kledingbank Nieuwleusen, 25 februari 2015-bijdrage stichting voor elkaar-unive verzekeringenCasa Bonita Twello-bijdrage stichting voor elkaar-unive verzekeringenOBS Fontein Warnsveld-bijdrage stichting voor elkaar-unive verzekeringen-Univé Stad en Land

15 mei 2014 – Gisteren hebben de vrijwilligers van de werkgroep Dorpsverfraaiing van Plaatselijk Belang weer de bakken met geraniums opgehangen aan de lichtmasten aan Het Hoekje. Vorig jaar konden dankzij een bijdrage van de Smederijen een kleine 20 bakken worden aangeschaft, voldoende voor de helft van de lichtmasten.

Dankzij een royale bijdrage uit het Unifonds van verzekeringsmaatschappij Univé konden dit jaar ook voor de ontbrekende plekken bloembaken worden aangeschaft en gisteren vond de officiële overdracht plaats door afgevaardigden van het Unifonds, mw. Schuurman en mw. Bremmer.
Hoewel de uitbreiding van het aantal bakken voor de vrijwilligers Willem Kip en Bert van der Weide betekent dat ze twee keer zo lang bezig zijn met het verzorgen en watergeven van de bloemen, zijn beide mannen zeer verguld met de bloemenpracht.
Willem Kip: “We zijn natuurlijk niet voor niks lid van de werkgroep Dorpsverfraaiing. Ons doel is het verfraaien van het dorp en dat bereiken we zeker op deze manier. Hier steken we graag onze vrije tijd in. We zien dat de mensen in Hollandscheveld het initiatief erg op prijs stellen en daar doen we het tenslotte voor”.

Een mooie, droge zomer betekent veel werk voor de heren. Ondanks dat hopen ze dat ze de komende maanden vaak  met hun waterkar aan Het Hoekje te vinden zijn. Want  de mannen houden van hun werk maar nog meer van mooi weer.

Op de foto Willem Kip en Bert van der Weide van de werkgroep Dorpsverfraaiing en mw. Schuurman van Univé.

Bron: Puur Hollandscheveld