Kinderboerderij Het Hertenkamp wint 10.000 euro

25 maart 2015 Jiska Rook
2014-kinderboerderij-de-hertenkamp-stichting-voor-elkaar-prijs-stichting voor elkaar-unive verzekeringen-Univé Stad en Land

De kinderboerderij Het Hertenkamp  aan de Langakkerschans in Bad Nieuweschans heeft 10.000 euro gewonnen  in het project van de Stichting Voor Elkaar van Univé Stad en Land.

In oktober 2004 besloot de ledenraad van Univé Stad en Land  een stichting op te richten voor lokale goede doelen. Ieder jaar stellen zij een deel van de winst ter beschikking aan de stichting. De stichting kreeg de naam Stichting Voor Elkaar.

De Stichting Voor Elkaar zet zich al jaren in voor goede doelen die een groot publiek aanspreken. Het zijn bij voorkeur projecten waarbij mensen elkaar ontmoeten, waar ruimte is voor persoonlijk contact, dichtbij huis.

Via Stichting Voor Elkaar kon men stemmen op zulke projecten. Op 1 februari 2014 is de stemronde gesloten. Een van de winnaars is de kinderboerderij Het Hertenkamp in Bad Nieuweschans. Met ruim 1500 stemmen eindigden ze op de vijfde plaats. Hiermee winnen ze 10.000 euro.

Kinderboerderij Het Hertenkamp is al tientallen jaren de plek waar kinderen in Bad Nieuweschans opgroeien met dierenwelzijn. Ze helpen met het verzorgen van de dieren en er zijn elke week leuke en creatieve activiteiten. De vrijwilligers van de kinderboerderij willen graag een speeltuin en een terras aanleggen. In de speeltuin komen houten toestellen, zoals een glijbaan, schommel en een klimrek. Op het terras kunnen bezoekers koffie- en theedrinken of een ijsje eten.

Met deze prijs komt de realisatie daarvan een stap dichterbij.

Bron: Westerwolde Actueel