Kinderboerderij Ommen

26 januari 2017 Leonie Hutten-Brand

Stichting Kinderboerderij Ommen is een sociale ontmoetingsplek voor inwoners uit de gemeente Ommen. De Kinderboerderij draait al ruim 20 jaar op vrijwilligers en is met hulp van donateurs en sponsoren volledig zelfredzaam. Een bezoek aan de kinderboerderij is gratis en jaarlijks maken 10.000 bezoekers daar dankbaar gebruik van. Vrijwilligers organiseren leuke activiteiten en geven (natuur)educatie.

De kinderboerderij Ommen is onlangs verhuisd naar een nieuwe locatie in Ommen. Op de nieuwe locatie kan de Kinderboerderij haar maatschappelijke functie, waar educatie een belangrijk onderdeel van is, voortzetten en zelfs uitbreiden door de komst van een educatief centrum. De samenwerking met de Bijenvereniging Ommen, de OKPV (Ommer Konijnen en Pluimvee Vereniging) en Natuur en Milieu de Vechtstreek geeft een bundeling van kracht en het bereik van een nog bredere doelgroep. De nieuwe boerderij is door de gemeente Ommen casco opgeleverd en gefinancierd. De overige kosten van de verhuizing, de totale inrichting en installaties van de boerderij en de buiteninrichting komen voor rekening van de stichting. De afgelopen 3 jaren heeft de sponsorgroep van de kinderboerderij niet stil gezeten. Zo klopten zij ook aan op onze deur voor 6 zonnepanelen om de jaarlijkse energiekosten te reduceren. Ronny Westenenk mocht de donatiecheque overhandigen namens de stichting. Vechtdal TV heeft de opening van de kinderboerderij (en de uitreiking) op 22 jan. 2017 mooi vastgelegd. Kijk hier.

Doel                    : de sociale ontmoetingsplek in Ommen zijn voor een iedereen met liefde voor dieren, natuur en milieu!
Aanschaf            : 6 zonnepanelen
Donatiebedrag  : € 1000,-