Linnenkarren voor Kledingbank Nieuwleusen

25 maart 2016 Jiska Rook
2015-Unifonds uitreiking kledingbank Nieuwleusen, 25 februari 2015-bijdrage stichting voor elkaar-unive verzekeringenCasa Bonita Twello-bijdrage stichting voor elkaar-unive verzekeringenOBS Fontein Warnsveld-bijdrage stichting voor elkaar-unive verzekeringen-Univé Stad en Land

Het Unifonds van Univé heeft vier linnenkarren en een stofzuiger geschonken aan Kledingbank Nieuwleusen. Dit tot groot genoegen van de Kledingbank die kleding inzamelt en verdeelt onder mensen die het door omstandigheden zelf niet kunnen bekostigen.

“Hier zijn we enorm blij mee”, zegt Agnes Mulder van de Kledingbank Nieuwleusen. “Het was altijd een heel gesjouw om alle kleding van huis naar de kledingbank te krijgen en dan van de auto naar de sorteerplek. Door de komst van de linnenkarren liggen er ook geen zakken met kleding meer op de grond en dat staat een stuk netter.” Dankzij de nieuwe stofzuiger hoeft er niet meer geveegd te worden en kunnen de vloeren beter stofvrij worden gehouden.

Het Unifonds van Univé is een maatschappelijk fonds van en voor leden van Univé Stad & Land. Elk lid kan een aanvraag indienen voor een maatschappelijk project, stichting of vereniging in het werkgebied van Univé Stad & Land.

De Kledingbank Nieuwleusen wil een bijdrage leveren aan de armoedebestrijding in de gemeente Dalfsen en omgeving door kleding in te zamelen en dit te verstrekken aan mensen die het op dit moment zelf niet kunnen bekostigen. Iedereen kan helpen door schone kleding, schoenen, beddengoed, bad- en keukentextiel, toiletartikelen te brengen naar de diverse inzamelpunten, zie ook de website www.kledingbanknieuwleusen.nl.

Bron: de Dalfser Marskramer