Stichting Babyspullen in Wijhe

13 januari 2017 Monique Spaaij

1 op de 9 kinderen in Nederland groeit op in armoede. Stichting Babyspullen trekt zich het lot van deze kinderen aan en vindt dat ieder kind recht heeft op een goede start. Daarom werkt de stichting met een team van betrokken, enthousiaste vrijwilligers in samenwerking met een netwerk van partners aan manieren om de effecten van armoede op baby’s en jonge kinderen te verminderen. Zij realiseert dit doel primair door het verstrekken van een gratis tweedelig babystartpakket aan (aanstaande) ouders. Deze pakketten worden samengesteld uit gebruikte en nieuwe babyspullen die de stichting inzamelt en worden verspreid via hulpverleningsinstanties. In de toekomst breidt de stichting haar dienstenpakket – binnen de basisdoelstelling – graag verder uit. Ideaalbeeld van de stichting is dat iedere baby, ongeacht de financiële situatie van de ouders, voorzien is in de basisbehoeften en zo een goede start kan maken in het leven.

Enkele maanden geleden moest de stichting noodgedwongen verhuizen. Gelukkig heeft de stichting een grotere ruimte gevonden, want zowel het aanbod van babyspullen als de vraag naar babystartpakketten is enorm toegenomen. Om de spullen op te kunnen bergen was er een grote stellingkast nodig. Blij te kunnen delen dat deze inmiddels is aangeschaft met de donatie en al in gebruik is.

Hoewel de hoofdlocatie van Stichting Babyspullen in Heerhugowaard zit, worden op meer dan 100 locaties in het land babyspullen ingezameld voor de stichting waaronder dus ook in Wijhe. Bekijk de inzamelpunten hier.

Doel                    : het effect van armoede op baby’s en jonge kinderen verminderen
Aanschaf           : grote stellingkasten
Donatiebedrag : € 1000,-